Onze Klanten

Onze klanten zijn ambitieuze ondernemers met een dienstenaanbod die het ondernemerschap serieus nemen. Ze willen doen wat ze het liefste doen en daarmee een goed inkomen verdienen. Ze hebben al meerdere stappen gezet doordat ze zowel in als aan hun bedrijf werken. Daarnaast zijn ze bereid om in zichzelf én dus hun bedrijf (als ondernemer ben je je bedrijf) te investeren in tijd, energie en geld. Ze realiseren zich dat écht succesvol worden alleen mogelijk is als je je zowel op zakelijk als persoonlijk vlak ontwikkelt.

Onze klanten hebben vaak een paar gemeenschappelijke werkwaarden, dat wat ze belangrijk vinden in hun werk: professionaliteit, vrijheid, zelfstandigheid, flexibiliteit, uitdaging, succes en passie.

Ze zijn nieuwsgierig en leergierig van aard, en zijn vaak actie en doelgericht.

Herken jij je in dit profiel dan zal je je in onze Academie thuis voelen.

Testimonials

Lees hier de ervaringen van andere zelfstandige professionals met de programma’s van de Academie van Succesvol Ondernemen.

Tijdens mijn coachingstraject heb ik bij Anja enkele sessies gevolgd over mindset. Hoewel mijn oorspronkelijke vraag op het vlak van sales lag bleek het onderdeel mindset niet te mogen ontbreken. Juist dankzij een sessie met Anja heb ik een nieuwe doelgroep gevonden die perfect bij mij aansluit. Door die doelgroep goed te bedienen had ik in no-time mijn eerste klant. Anja heeft me het zelfvertrouwen gegeven om met de juiste mindset deze nieuwe doelgroep te bedienen, met groot succes! 

Michiel Andreae Body Language Coach

Als ondernemer heb je soms momenten dat je worstelt, dat je merkt dat het niet allemaal vanzelf gaat of dat je toe bent aan een volgende stap in je ondernemerschap. Omdat ik merkte dat ik op sommige vlakken vastliep heb ik me opgegeven voor de Masterclass: Realiseer je droombedrijf. 

In een sessie van een aantal uur legt Anja de Die uit hoe het programma eruit ziet en je moet aan de slag met de vragen: Wat is je doel? Waar sta je nu? Wat zijn je belemmeringen? Wat zijn je hulpbronnen?  Anja en Marie-José leggen de vinger op de zere plek, stellen goede vragen en zeggen ook waar je goed in bent. Aan het eind van de middag ging ik met nieuwe ideeën de deur uit met de toezegging dat we in november een telefonische afspraak gaan maken om te bekijken waar ik dan sta en of een volgende stap genomen kan worden. Anja en Marie-José beveel ik dan ook van harte aan als coaches!

Marjon Middelkoop, Vortho

Ik heb de afgelopen 3 jaar met heel veel passie Shine! opgezet, een online platform voor vrouwen met daaraan gekoppeld een online magazine en events. Dit heeft geleidt tot veel volgers en lezers. Wat alleen achterbleef was het verdienmodel. Ik vond het lastig om commercieel te denken omdat ik de overtuiging had dat ik, met hetgeen ik doe, moeilijk geld kon verdienen. Ook vond ik het lastig om echt te gaan staan voor wat ik waard ben.

Door het volgen van dit coachtraject heb ik deze overtuiging los kunnen laten en ben ik anders gaan kijken naar geld verdienen. Ik zie nu veel meer de waarde in die ik lever. Ik bied waarde waar ook iets tegenover mag staan. Ook heeft het mij meer zelfvertrouwen gegeven, waardoor ik nu zelfverzekerder en met meer vertrouwen naar buiten kan treden.

Ik twijfelde er niet aan om dit traject in te gaan omdat ik een heel goed gevoel had bij zowel Marie-José als Anja en omdat ik wist dat ze allebei erg ter zake kundig zijn.

Wat ik prettig vind aan het coachtraject is dat het mij het gevoel geeft dat ik gesteund word en er niet alleen voor sta. Marie-José is als salescoach lekker to the point en biedt structuur. Ze heeft mij goed geholpen met het bepalen van mijn prijzen, het maken van salespage en het nadenken over mijn aanbod, waardoor daar nu meer helderheid in is gekomen. Anja voelt als mental coach heel goed aan wat er nodig is op het mentale vlak en kan daar heel goed op inspelen, waardoor ik die stappen heb kunnen zetten die nodig waren om mijzelf verder te ontwikkelen en meer vertrouwen te krijgen.

Ik raad het coachtraject zeker aan andere ondernemers aan omdat het daadwerkelijk maakt dat je die stappen zet die je als ondernemer moet zetten om verder te groeien en het werk te kunnen blijven doen dat je met zoveel met passie doet.

testimonial Caroline LaanCaroline Laan, Shine!

“In plaats van in je ivoren toren je product uit te denken heeft Marie-José mij ertoe uitgenodigd vooral gelijk te doen en al heel snel te verkopen. Zodra ik daarmee begon, verkocht ik ook daadwerkelijk! Doordat ik al verkocht had, moest ik ook een aantal onderdelen gelijk afmaken. Daar had ik anders ruim de tijd voor genomen. En nu was ik veel eerder klaar. Daarnaast durfde ik veel makkelijker mijn prijzen te verhogen omdat ik leerde wat mijn product waard was in plaats van kijken naar wat mijn klanten er voor over zouden hebben. Door het programma werd het voor mij veel makkelijker om aanverwante producten te ontwikkelen. Verder is Marie-José een echte optimist, met veel humor en ze stuurde echt op het halen van mijn resultaten”. 

Met Anja, viel voor mij een belangrijk kwartje: over hoe onbewuste gedachtes van invloed zijn op je lichaamshouding en gedrag. Ik realiseerde mij hoe dit klopt. Als ik echt heel veel zin heb in een bepaalde opdracht, krijg ik die opdracht meestal ook. Maar als ik een gesprek heb voor een opdracht waarbij ik eigenlijk (soms onterecht) bang ben dat ik het te druk ga krijgen, krijg ik die opdracht niet. Blijkbaar is dit voelbaar tijdens het gesprek. Dit inzicht gebruik ik nu vaak voordat ik naar een gesprek ga, dan bedenk ik me bewust wat ik leuk vind aan de opdracht en hoe ik kan zorgen dat ik het praktisch kan inplannen. Dit maakt de kans veel groter dat ik de opdracht binnenhaal”

Techlane, logo

Ik had de wens om meer deelnemers in mijn workshops te krijgen en om de prijs van mijn workshop te verhogen. Ik merkte dat ik sales lastig vond, vooral de vraag: Voor wie bied ik nou wat? Wie is nu mijn echte doelgroep en wat bied ik dan aan? In de oefening over ideale klant werd dit veel duidelijker. Ik kreeg helder hoe ik mijn aanbod moest opbouwen en ik kon nu beter vertellen wat het voordeel was van mijn aanbod. In mijn volgende workshop had ik dan ook veel meer deelnemers!

In de workshop zelf had ik meer focus, want ik wist wat mijn klanten nodig hadden. De verkoop vanuit deze workshop ging makkelijker. Door de nieuwe opbouw kochten meer klanten mijn vervolg aanbod. En hieruit heb ik vervolgens een grote vervolgopdracht gekregen, waar ik erg blij mee ben.

Mijn gevoel voor mijn waarde is steviger geworden. Ik heb ook gemerkt dat hogere prijzen zorgen voor meer commitment van de klant en de opdrachten daardoor leuker worden.

De individuele coaching was voor mij waardevol omdat ik soms moeite had met keuzes maken over welke rol ik had bij de klant. Ik had veel ideeën over wie ik was in loondienst en wie ik moest zijn als ondernemer. Ik voel nu heel sterk dat ik eigen baas ben; wat wil ik eigenlijk zelf? Hierdoor heb ik veel meer rust, zeg ik nee tegen dingen die niet bij me passen en blijf ik dichter bij mijn rol als mentor en coach. Ik geniet nu veel meer van mijn opdrachten.

Voorafgaand aan het traject twijfelde ik of ik al ver genoeg was hiermee aan de slag te gaan en ik vroeg me af of ik de investering terug zou verdienen. Maar ik voelde dat ik het nodig had. Ik dacht: Ik ga gewoon zorgen dat ik er voldoende van leer!

Ik zou dit zeker aanraden aan anderen omdat je, juist door met al deze vragen aan de slag te gaan, snel veel leert over jezelf en over ondernemen. Ik weet nu zoveel meer en heb veel meer begrip gekregen voor sales en ondernemerschap. Samen zo’n traject aangaan maakt het ondernemerschap veel leuker!

Miriam Luijken, Techlane

Nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Contact